Bra tips på bra film en bra kväll

Först och främst

Jag har inte skrivit på några dagar, men så blir det när inspirationen tryter



Håller just på att avsluta en bra dag, en bra kväll och en bra vardagsvecka med att klara av flera spindelharpan (man hinner en del under en film), gurkstavar och en otroligt bra film! Kanske perheps min nya favoritfilm om det är på det humöret.


                                                            Elisabethtown

Med Orlando Bloom och Kirsten Dunst. Så fylld med lycka. Så fylld med otroligt bra låtar. Och fylld med underbar kärlek. Kan få vilken dag som helst att kännas som den bästa på länge.



No true fiasco...    
                  
ever began as a quest
for mere adequacy.
              
A motto of the
British Special Service Air Force is:
                  
"Those who risk, win."

A single green vine shoot
is able to grow through cement.

The Pacific Northwestern salmon
beats itself bloody...

on its quest to travel
hundreds of miles upstream...

against the current,
with a single purpose.

Sex, of course.

But also...
life.


Inget äkta fiasko
var någonsin början på en jakt på tillräcklighet.

Mottot tör engelska flygvapnets specialstyrkor är:
"De som riskerar, vinner"

Ett ensamt grönt skott förmår
att växa genom cement

Stillahavslaxen slår sig blodig
i sin kamp att simma många mil uppströms
mot strömmen, med ett mål.

Sex, så klart
men också...
livet.


Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0