Dissen till textning på filmer vid skämt

Var på bio igår och såg "Benjamin Buttons otroliga liv"... jag blev mållös efter att  jag sett den (2 h 46 min lång). Har du inte sett den? Se den! Drama i högklass. Men nog för att filmen var fängslande och vid tillfällen satt jag och höll mig för hjärtat så kunde jag inte sluta sitta och fundera på hur personerna som satt bakom oss, vi satt i mitten av salongen med ingen framför oss, hur de reagerade vid de få tillfällen i filmen då man skulle skratta. .. 

        

                          En downside med svensk textning


-
Publiken skrattar innan skämtet är sagt eftersom man läser översättningen snabbare än vad de hinner säga meningen 

   Hm.. Vet inte med er, men det är en sak som jag störde mig på det där i mörkret. Det skulle aldrig hända utan översättningen.

.....


Men bra film!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Får väl vänta och se den tills den kommer på dvd:) Ha en bra dag!

2009-02-04 @ 13:33:38
URL: http://sandyliciousfashion.blogg.se/

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0