Jag tackar nej till förutfattade meningar

-Hört i butiken idag-


   Ett par äldre damer i 80+ plussize kommer in i butiken medan jag står ute i affären och fixar. De första de säger är inte "-Hej" som resten av befolkningen som kommer in här. Nej o nej, de startar starkt med "-Här inne har ni väl bara barnstorlekar?!"
   Lite paff över hennes öppningsfras och pessimistiska syn på affären samlar jag mig snabbt och obemärkt och säger "-Faktiskt inte -leende-, vi har märket MINGEL som går upp i storlekarna en bit" Sen gick jag för att visa upp några av de kläder som finns i det märket. Men inte fick jag något medhåll nu heller. Till varje plagg fick jag som svar
"-Nej"
"-Nej"
"-Nej"
.

Sen gick de

Kommentarer
Postat av: Tooom

hehe dina tanter är ju kul, det är ju bra att någon kommer in i butiken iaf =P fast mest bara när jag är där tror jag ^^ inte dessa tanter dock. happy helg, vinter är najs.

2009-02-22 @ 11:37:51
Postat av: Anonym

Vart jobbar du ?

2009-02-22 @ 17:57:29
URL: http://johannalundberg.blogspot.com

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0