5 saker varför vikarie inte är det ultimata jobbet

                   LISTA:                            
Fem saker som är mindre bra med att vara vikarie.


5. Jag måste vara ute med barnen fastän det är så kallt så kroppen känns som en isbit, men inte kan jag gå in nej, för då "rymmer" jag från mina arbetsuppgifter känns det som

4. Alla dessa barn som är efter en, och ibland nästan på en, och vill göra exakt samma sak som jag själv håller på med. Ska egentligen inte vara en dålig sak, men faktiskt. Ibland behövs lite space.. really

3. Att på morgonen komma fram till hur lite koll jag egentligen har på ställen runt omkring stan, och måste fråga busschaffören om var jag ska trycka för att komma fram till dagiset/förskolan

2. Namnen.! Det är så många namn. På en vecka, under en bra jobbarvecka dvs, kan det vara upp till hundra nya barnnamn som ska läras in. Och dessa gärna på en gång eftersom det funkar inte hur länge som helst att säga till ett barn "Du .. eh.. med gröna tröjan.. gör inte så där!" Och då är det inte bara barnens namn, utan personalens också. Och på dem finns det ingen bild och namn bredvid som det oftast finns på barnen, nejnej. Deras namn ska man snappa upp under dagen, detta eftersom när man hälsar på dem på morgonen är det så mkt annat som tar upp tankarna att deras namn blurras ihop precis efter att de presenterat sig


* * * * * * * * * * * * * *

Nummer 1, The big nombero ono, Das grande numero.
Att jag inte vet om jag kan se bara ett till avsnitt av Buffy eftersom jag kanske kan hända typ kanske jobbar imorgon om det behagas på det sättet. NOOO!!!

Kommentarer
Postat av: ► S u s s i e K ◄

Kolla in min blogg, söta du, där hittar du en award tillägnad just Dig!

2009-01-16 @ 20:48:15
URL: http://sussiek.blogg.se/

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0