Hört på dagis; varför tålamod är en dygd

Barnen kring borden får en uppgift att rita vad de gjort under helgen
Jag sätter mig bredvid en pojke som har lite svårt att komma igång


"- Vad har du gjort i helgen? Vad gjorde du igår, söndag? Eller i lördags?

- Hm.. Jag var och badade. Jag var till luleå. Det var sand runtomkring

- Okej.., var det sand runt badhuset?

- Mm

- Okej, hur tog ni er till badhuset? Körde ni bil?

- Ja. Jag pappa Astrid åkte bil

Pojken börjar rita på pappret en pool, badhuset, en rutchkana. Väldigt fin teckning.
Jag ska börja skriva på baksidan vad han ritat. Börjar med

"Jag åkte till luleå och badade..."

Frågar pojken vem han var där med
och pojken svarar

- Jag har inte varit där. Det var Astrid

Jag tittar chockat och hjälplöst på han

- Du har inte varit där?

- Nej (några frågor senare) jag har varit hos mormor och morfar


-Pojke 4 år


Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0