Recept till cookie

Grundrecept till cookies

Taget ur "A piece of cake" Leila Lindholm


25 kakor


125 g mjukt smör                 
1 dl råsocker                                 
1 ekologiskt ägg                         
1½ dl vetemjöl                              
½ dl havregryn                          
½ tsk bakpulver                         
En fjärdedel tsk salt


1. Vispa smör och råsocker krämigt och rör i ägget
2. Blanda vetemjöl, havregryn, bakpulver och salt och vänd ner det i smeten
3. Blanda ner det du vill ha i dina kakor
4. Forma degen till en rulle (ca 5 cm i diameter)
(jag märkte att degen blir rätt kladdig
så ett tips är att lägga ut degen på bakplåtspapper och göra rullen med hjälp av det)
Frys den sen i cirka 30 minuter.
5. Sätt ugnen på 180 grader
6. Skiva rullen i 1 cm tjocka skivor och lägg skivorna på en plåt med bakplåtspapper

(detta bör göras rätt fort efter att du tagit ut degen ut frysen då den snabbt blev kladdig igen)
7. Grädda kakorna gyllende i mitten av ugnen i cirka 10 min




Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0