Matrecept och resterrecept

Fylld bifftomat

Blanda mozarellaostbitar (jag använde en halv ost), ett ägg, Cremefresh med svampsmak, valfria kryddor och hälften av innehållet från tomaten i en skål. Stek små baconbitar och blanda ner med röran.

Dela upp röran mellan tomaterna och strö på riven ost om du vill. In i ugnen på 200 grader tills osten fått färg






Jag gjorde utan ett ägg i och då blev innehållet väldigt för saftigt. Men tror att ett ägg kan fixa till det 


Ostomelett

Ta resten av tomatbitarna och skär upp resten av mozarellaosten, blanda i creme fresh och två ägg och lite vatten i en skål

Stek som en omelett. När du vänt den, strö lite ost på och låt det smälta. Färdig




Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0