Tänkt på bussen

Åkte för en gång skull buss i eftermiddags när jag skulle bort och som alltid på den sista bussen dit är det väldigt lungt på bussen. Framme vid chaffören pratade en kvinna på radion om vädret lite lågt så det knappt hördes till min plats i mitten av bussen. Sen helt från ingenstans börjar låten "I want to break free" spela på hög volym fram i bussen.

Så jag börjar sitta där i bussen och le och tänker att om det här var en musikvideo från åttio-talet skulle busschaffören börjat sjunga playback, hoppat över bordet framför bussdörren väldigt dramatiskt och revolutionärigt. 


" I want to break free! God knows, God knows I want to break free! "


Sen skulle vi andra i bussen börja dansa vilt och kontsigt. Slänga med håret och hoppa på stolarna med chaffören gå runt mellan oss och sjunga till kameran..



~ Bara något jag tänker på i bussen... :) Vad tänker du på? ~


Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0