Hittat i dokumentgömmorna #4

Styrka för mig. 040626

 

Dina ögon glittrade när du såg bilden av dig själv
Du hade styrka att kunna säga att du är vacker
Varför är inte jag mer som dig?
Kunna säga att man själv är vacker, söt, snygg
utan att bry sig om vad andra tycker.

Folk pratar om att styrka är ytligt
Att kunna lyfta vikter som överstiger det naturliga
Jag anser att det bara är en visning,
en chans att kunna vinna en trofe som man sen kan skryta om

Styrka för mig är att kunna vara medveten om sin skönhet utan
att låta det stiga en åt huvudet.
Att kunna erkänna det för andra
Styrka är att kunna göra oväntade saker,
kunna säga att någonting är vackert i tider då andra tycker
att det är ful.


Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0