Vilken morgon!


Vaknade kvart i elva imorse
och började elva

"shit shit shit!!!"

Så kasta mig upp från sängen
Täcket flög, kudden studsade
Greppade telefonen så sladden nästan drog med sig väggen

Fortsatte halvspringande i dimman mot soffan
Började leta strumpor, kofta, klänning
Ingenting var där det borde ha varit

Kläderna hamnade på golvet
Resten i soffan
Inget lyckades jag hitta

Fort fort vidare till toan
På med linserna och ut ur dimman
Tillbaka till soffan och
fort fort på med upphittade kläder

In till toan igen
På med lite snabbsminkning
Titta till håret
"Det duger!!!"

Ut genom dörren
Var är hemmanyckeln???
In igen
Lyckades hitta den på golvet under utslängd jacka

Ut genom dörren igen
Låsa dörren med nyckel som inte ville som jag
Springa ner till cykeln
Fort fort på sadeln

Trampa trampa trampa!
Framme på jobbet 3 minuter över elva
med hjärtat i halsgropen
och fortfarande inte riktigt vaken


Men underbar sol
och bra barn
och mycket ute
Dagen blev så bra!

Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0