10 fina saker med maskrosor

En sak som är säkert
är att min favoritblomma på sommaren
är den ökända maskrosen

Jag vill härmed försöka mig på att
hitta tio fina saker med
de små solarna i gräset

 

♥ 1. De lyser så fint gula mot de gröna gräset

♥ 2. De lutar sig alltid mot solen för att få så mycket värme som möjligt

♥ 3. När blommorna vissnar blir de till fluffiga runda bollar
av frön som svävar iväg när vinden blåser och planterar nya maskrosor

♥ 4. Om du klipper av en maskros med lång stjälk
kommer den blomma igen från den korta stjälken

♥ 5. Du kan göra maskrosvin av det

♥ 6. På natten "somnar" blommorna

♥ 7. När du är liten och just lärt dig sprätta blommor på folk
är detta det roligaste du vet

♥ 8. Maskrosor är perfekt till att binda blomsterkransar med

♥ 9. Knipsar man av själva blomman kan man trä ihop stjälkarna
till ett långt "band"

♥ 10. Man kan göra thé av maskrosor som är bra för förbränningen


Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0