Dagens bästa ordvits

Jag och mamma diskuterade vilken av bilarna våra
som var bäst att köra släpvagn med
och använda som arbeta-med-skogen-bil

Mamma
- Jag tycker att vi ska behålla Volvon. När vi ska upp till fjälls och sånt är den bra att ha

Jag
- Jo jag håller med. Tror inte ni vill använda Skodan till det..
'lite tystnad, följt av ett litet fniss'
Den är ju lite för "skådeli'"




Fattar ni? ;D Skådeli' - Skod-eli ;)
Ah.. bra humor

Men nu är det dags för en jag att sova känner jag
den braiga humorn har jag en känsla av
inte komma vara fullt lika kul då som den är nu
As is should be!





Skådeli' är ett ord på pitmåle skulle jag gissa att det är,
och kan översättas med att något är för fint (typ) för att användas till hårdare arbeten t ex

"Haina klänninga jär för skådeli' för å håvva vi' skogsjåbbä!".
(Den här klänningen är för fin för att ha vid skogsarbetet")

Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0