Veckans ordspråk

Min nya kompis som alltid,
från och med för några veckor sen,
har fått ett hem i min handväska är
Läroförbundets årskalender.
Väldigt bra att ha till hands när det kommer till.. ja planering :)


Hur som helst
så fanns det ett så bra ordspråk till den här veckan
som jag tänker att alla borde ta till sig

.. samtidigt som jag nu inte kan motstå att se lite kritiskt på det


Ordspråket lyder:

"Vi skulle bry oss mindre om vad andra tänker om oss
om vi insåg hur sällan de faktiskt gör det"
- Okänt



Min första tanke var att "jo men så bra tänkt!
Det är klart att vi inte behöver oroa oss för vad andra tänker kritiskt om oss,
eftersom de så sällan egentligen gör det."


Men nu börjar mina tankar ändras faktiskt. Faktiskt precis nu dessutom.

För det första, tänker de att folk sällan tänker på andra?
För det andra, hur ofta tänker jag inte jag kritiskt på andra?

Tåls att fundureras på

Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0