Idag fick några dockor ett nytt hem

 

Idag var jag och lämnade en påse med skäkta dockor till sunderbyns "barnhuset"
:)

För er som inte vet vad det är för dockor
så är det små fingerdockor som jag och mamma har gjort
som jag sen stått på marknader och "sålt"
Den som vill får lämna en tjuga,
som sen oavkortat går till att köpa mer material
så vi kan göra fler dockor.
Efter det får de välja ut den docka som faller dem i smaken
och skriva under med sitt namn

Till exempel
RUT
är skänkt av

Julia

 

Sen åker jag iväg med en påse lite då och då
till Barnhuset på sunderby sjukhus
och överlämnar en påse full med dockor
som är skänkta av massor av olika folk :)

Här kommen nästa påse fylld,
med dockor som för dagen extra förgylld.

Ett litet leende gör mycket



För er som har Piteå-Tidningen
Håll utkik på "Tummen upp"-sektionen
Så väntar där snart en tummen upp från Fröken Luju :)

Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0