Gör en egen klös/klätterpinne

Var in på en djurbutik idag för att hitta en bra liten klätterpinne åt Tjorvas
Hittade dock ingen värd priset eller för den delen, rätt storlek.

Hittade den här naturtråden på Ica så
när jag kom hem började jag genast att pyssla

Har använt: en tom folierulle, papperstejp och naturtråd

Börja med att göra ett litet hål längst ned på rullen, stick igenom tråden och gör en knut på innersidan av rullen
Så tråden "sitter fast" i rullen

Riv sen av en så pass lång tejpbit så den kan fästas kring rullen
Fäst den med klistersidan utåt
Snurra snöret tätt runt rullen
När du kommit förbi tejpen kan du antingen klistra en till tejpbit eller snurra snöret en bit till innan du placerar nästa tejpbit

Fortsätt så tills du kommer till sista biten på rullen
Avsluta med tejp, snurra snöret runt hela tejpbiten och avsluta som du började,
med hål och knut

Nu har din gerbil ett ställe att åka igenom och att klättra på :)


Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0