Citaten för idag

Mina absoluta favoritcitat för dagen.

"Olive Penderghast: Whatever happened to chivalry? Does it only exist in 80's movies? I want John Cusack holding a boombox outside my window. I wanna ride off on a lawnmower with Patrick Dempsey. I want Jake from Sixteen Candles waiting outside the church for me. I want Judd Nelson thrusting his fist into the air because he knows he got me. Just once I want my life to be like an 80's movie, preferably one with a really awesome musical number for no apparent reason. But no, no, John Hughes did not direct my life."

"Vad hände med ridderligheten? Existerar det bara i 80-tals filmer? Jag vill att John Cusack håller en boombox utanför mitt fönster. Jag vill åka iväg med Patrick Dempsey på en gräsklippare. Jag vill att Jake från Sexteen Candles väntandes på mig utanför kyrkan. Jag vill att Judd Nelson ska höja sin knytnäve i luften för att han vet att han har mig. Bara för en gångs skull vill jag att mitt liv ska vara som en 80-tals film, helst med ett riktigt awesome musikalnummer av någon orsak. Men nej nej, för John Hudges har inte redigerat mitt liv."
(från filmen Easy A)

---------------

"I am a man who would fight for your honor,
I'll be the hero you're dreaming of.
We'll live forever,knowing together
that we did it all for the glory of love.

Just like a knight in shining armor,
from a long time ago.
Just in time I will save the day,
take you to my castle far away"

"Jag är en man som vill kämpa för din heder,
jag är den hjälten som du drömt om.
Vi kommer leva för evigt, vetandes att vi gjorde allt för äran av kärleken.

Som en riddare i skinande rustning, från länge sen.
I sista ögonblicket vill jag rädda dagen och ta dig till mitt slott långt borta"

Del från Peter Cetera - Glory of love


Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0