Fröken Luju, den mogna cyklisten

Jag började tänka idag....

                              Jag har ,utan att jag tänkt på det, blivit en vuxen cyklist





~ Min tanke idag när jag skulle åka från jobbet i mörkret: ~ 
 - Bäst att jag tar på mig min reflexväst så jag syns



Fler tecken:

* Jag bromsar i nedförsbackar så det inte ska gå för fort
   (Mardröm att cykla på en sten i den farten och ramla av!)
* På vissa ställen går jag med cykeln över övergångsstället
   (Händer väldigt sällan, men the point is att det händer)
*
Jag undviker att cykla upp för höga trottoarkanter
   (Risken finns att cykeln slinter och jag ramlar av)
* Jag cyklar helst inte på vintern
   (Igen, cykeln kan slinta på en isfläck!)


Så egentligen, jag är bara en cykelkorg och en hjälm ifrån att gå från att vara ansvarslös ungdomscyklist till att vara en mogen och traffikkunnig vuxen. Hade gärna velat kunna säga att den här nyvunna mogenheten kommer med att jag fyllt 22, men sanningen att säga....

....jag har faktiskt ingen rätt att sitta i en bil och beklaga mig över gående och cyklister som inte har reflexväst när jag själv inte har det. Det är inte okej!



                                              Så here's for another 60 years :)


Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0