"Det är som att leta efter en nål i en höstack"

Vilken dag.. voj voj


Dagen plan var:

♣ Vakna
♣ Köpa present till kompis
♣ Skicka iväg present
♣ Sy på ny klänning
♣ Jobba fyra timmar
♣ Se Idol och maby fest


~ Men så blev det inte. Mycket av min fritid just nu är att sy, vilket gör att det kan flyga knappnålar över allt när jag tappar dem eller att de faller från tygerna. Du vet det där som bara händer en gång på miljonen? 
Det en sån sak som hände då. En knappnål som låg på mattan precis framför soffan råkade jag trampa ner stortån på, när jag i renreflex drog ifrån foten gick nålen av... inne i tån... Tänkte inte mer på det än att det sved lite när jag gick på tån. Så när jag vaknade imorse klockan åtta fortsatte min dag så här... ~


Dagens plan blev:

♣ Vakna av ont i tån
♣ Ringde mamma som ringde om tid på vårdcentral
♣ Åkte till vårdcentralen där de efter att ha undersökt tån skickade mig till sjukhuset och röntgen
♣ Röntgen visade nålen, och min väntan på doktorn börjare.
♣ Jobbet blev uteslutet.. Är lite osäker än på hur det löste sig med det. Hm
♣ Efter att han försökt ett tag att på egen hand ta ut nålbiten skickade han mig vidare till ljusröntgen
♣ Väl där fortsatte han ett tag till efter den gömda nålen.
♣ När han nästan gett upp hittade han den! När man slutar letar hittar man det man söker


Så för att summera dagen, nu sitter jag och kollar på Idol.
Med foten högt och Idols eftersnack på är jag äntligen i fas med med dagens lista :)


Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0