Tankar om blogg

Det är rätt speciellt det här med bloggande. Hela ens tankesätt förändras. Vardagen blir inte längre "det man ser det är bara det man ser". Nu söker man... (nej, jag ska inte skriva i "man"-form. Det finns redan alltför mycket sånt. Det är dags att börja skriva i "jag"-form) .. Nu söker jag istället olika sätt att fundera på det jag ser. 

Vad är speciellt med det? 
Hur kan jag skriva ett inlägg om det här?
Finns det någon bakgrundshistoria jag kan koppla till det jag ser?
Hur kan jag göra den här lilla händelsen intressant att läsa om?


Eller de gånger jag sitter framför datorn och skriver om saker jag kommer ihåg eller kommer på för stunden..

Vilken bild kan jag lägga in i det här inlägget för att göra det mer speciellt?
Finns det något jag kan referera till från internet?
Finns det något jag kan referera från i mitt liv?
Vad kommer jag att tänka på när jag läser mitt inlägg?

Allting blir helt plötsligt någonting annat än vad det egentligen är.
Vardagen blir mer indelad i detaljer.
Jag vill påstå att skriva blogg, twittra, fotodagboken och så vidare är bra för att se mer i vardagen än vad vi gör nu. Fundera på det här...


~
Hur ofta tänker Du på stenen vid sidan av vägen
som ser ut som ett hjärta?
~


Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0