Hittat i dokumentgömmorna #5

Kom och åk karusell med mig. 051016

Ett barn sa till dig
"mitt liv är en lek"
Träffad och förvirrad gick du din väg
Mening
Livet
Drömmen
Lev ditt liv som du vill
inte som du borde
Svart vitt
vem vet?
En konstig dikt träffade dig i hjärtat
en pil med gift
Kull! Du har den!
En lek i ensamhet
Ett kastat hopprep
Leende barn som gråter
Vem väljer vad som är
och vad som inte borde vara?
Kom och åk karusell med mig
Vi kan väl snurra runt
tills vi spyr av välbehag.
Det lilla kan glädja mig
Dammtussen
Den fina lilla dammtussen
som är min vän
Romantik på en bakgård
Kyssar i mörker och solsken
En hand under tröjan
den andra försvunnen
Ingen vet
Ingen av er vill veta
Ett ögonblick
glittrande ögon av åtro
Viljan att ha, att få leva.


Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0