En riktigt sent sova-inlägg (med rim)

Voj voj vilken dag
Har knappt haft tid att sitta ner vid datorn
Därav också så klart detta sena inlägg

:)




Tänkte faktiskt bli lite personlig, för en gång skull hehe
Tänkte dela med mig av alla mina krav innan jag ska sova...
Hm, kanske du själv har några du skulle vilja dela med dig av?
Skriv skriv skriv i så fall
Jag är väldigt nyfiken om någon mer också har sova-krav

1. Öppningen på påslakanet får inte vara uppåt, alltså mot mitt ansikte. (Tänk så bakvänt det skulle kännas. Lite "Hej jag heter Pippi och jag sover med fötterna på huvudkudden")

2. Påslakanet får inte vara för .. hm.. pösigt? (Eller.. jag menar, täcket får inte ha glidit ner inne i påslakanet så det blir en massa "löst" påslakan. Hoppas ni förstår :))

3. Jag kan aldrig somna åt samma håll som jag legat och läst åt (Förnyelse förnöjer)

4. Jag måste läsa något innan jag somnar (gäller bara mest när jag sover hemma dock)

5. Det ska vara mörkt i rummet! (Därför är vintertid awesome!)

6. Jag måste ha ena benet böjt mot kroppen (Eller alternativt ovanför täcket, beroende på hur varmt det är i rummet)

7. Har jag sett en alldeles-för-läskig-film (vilket faktiskt händer ibland) är Kalle Anka-pocket en bra lösning ;) (don't judge me..)


Jag har säkert fler också som jag bara inte tänker på.
Kommer jag på dem, berättar jag dem då

Men nu ska en liten fröken sova
För imorgon blir det jobb kan jag lova

Sov sött små gullipluttar
För imorgon blir det onsdagsskuttar!


Bilden kommer från en Apps från min Iphone "Backgrounds"

Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0