hjortronkok



skulle koka älskade hjortron igår för första gången

jag i panik framför spisen till en mycket lugn och skrattande mamma:

- har jag för mycket vatten? eller ska jag ha i mer? socker??, hur mycket ska jag ha i av det?! värmen på. men nu börjar det koka! ska det koka så här mycket???! nu är det mycket vatten i kannan, visst är det mycket vatten, ska jag hälla bort lite? ånej! hällde jag bort för mycket?? okej det är lugnt.. men nu kokar det igen! aha okej, röra med skeden. jag vill ju inte att det ska brännas. men ska det koka så här mycket? nu är snart allt vatten borta. okej jag tar av kastrullen från plattan. nu så.. nu är allting lugnt igen

.. och mamma bara log ;)

Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0