hört på dagis

vid lunchtid sätt jag med tre barn
två flickor och en pojke
efter en stund frågade pojken var storkillen är som var på dagis förra vecka
storkillen (gick i nian och var på en veckas praktik) svarade jag, hade börjat om på sin skola

pojken frågade då vilken skola vi går på
"Luleå Tekniska Universitet" svarade jag
jag tänkte då, bäst att jag smiter medan järnet är varmt och börjar med gester berätta om de olika
skolformerna

jag känner mig nöjd som lyckas förmedla detta så bra och pojken lyssnar intresserat. när jag sen slutat berätta ser han väldigt fundersam ut

han tittar på mig till sist och säger
"jag undrar hur man bygger en skoter.."


Kommentarer
Postat av: Petra

Hahaha! Så himla roligt! :)

Svar: Hehe, ja kände mig lite blåst när jag satt där och fick den responsen på mitt utlägg :)
Julia G

2012-10-08 @ 18:21:17
URL: http://www.popetotrora.blogspot.com

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0