Hittat i dokumentgömmorna #1

’Men ingenting är längre som det varit’ 051103

Ingenting är längre som det varit.
det finns mer i livet än att försöka finna platser man kan dricka på när helgen närmar sig.
”Snabbmat, filmer, sprit. Detta är livet”, men är det det egentligen?
Tanken om att tonårslivet aldrig tar slut är överväldigande.
Eller att de vänner man har nu aldrig kommer lämna ens sida, inte genom eld eller genom vatten.
Livet förändras alltid, det kommer man inte ifrån.
Men frågan kvarstår ändå, vad sker på andra sidan kullen.
Finns hissen upp till himlen, härligheten där?
Eller är det stupet till helvetet som lurar.
Vem vet.
Det du tror på idag finns inte längre om ett uträknat antal år.
Inte heller din favorit du tyckte vad så vacker.
Allt för ändras och ingenting är längre som det är eller varit eller ska bli.
”gänget är splittrat” - men hur kommer det sig då att det inte är lika splittrat som det sägs.
Många sidor finns att utforska, jag minst av allt vet allt.
Det gör nog ingen av er.
Alla bär man på små och stora hemligheter som aldrig får läcka ut.
Vad händer när de gör det. Kommer det svälta hela världen?
Kommer månen och jorden bli ett?.
Hemligheter. Ibland vet du inte att de finns.
Ibland vill du inte att de ska finnas.
Ibland önskar du att de aldrig släppts ut i det fria.
Tankar om hur livet varit innan allting förändrades.
Det finns två saker som är lika för alla människor på Tellus.
1. Alla kommer vi att dö. Enda sättet att komma ifrån det är att,.. dö.
2. Det kommer alltid en dag efter denna.
Sekunderna går inte saktare bara för att du tittar på klockan i en timma.
Det känns bara så. Tiden går inte att stoppa.
Är det här livet man drömde om när barbiedockor och tebjudningar stod högst på listan?
Drömde du om att en dag ska du skryta om
dina blåmärken, dina erövningar, dina misstag, din oro, din olycka.
Om att du skulle tillbringa en kväll i ett kalt rum där enbart ångest
och drömmar fyllde rummets kalla väggar.
Kanske gjorde du det, vad vet jag, men med tvivel tvivlar jag på det.
Jag skrev en gång ”Snart sitter jag i någons soffa ändå, ler och döljer.”
Det är livets mening. Att veta framtiden.
Att göra allt för att veta allt innan någon annan.
Men livets undermedvetna mening är att i slutändan inte veta någonting.



 


 

Hm... Djupa världsliga tankar av en 17 årig jag


Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0