Jag vill hissa nostalgin till VHSfilmen.

Jag vill ta dig tillbaka på en nostalgitripp tillbaka i tiden. Men för att göra det börjar jag med att berätta om måndagskvällen-

  Kom hem tillsammans med "Mia" på kvällen/natten efter att ha gett tysken ett bra hej då och trevlig resa genom en liten gathering med folk. Tillsammans med nudlar och det faktum att det bara var allmänt dåligt på tvn valde vi att se en film tills vi skulle somna. "That thing you do", film från 1996. Saken med filmer från innan 1996 är ju, som vi kommer ihåg, inte en liten platt skiva i DVD-format. Utan nu pratar vi om tiden innan "next"-knappen, innan "meny", innan "kapitelhoppning" och innan val av språket på textningen. På den tiden då du fick betala lite extra om bandet inte var tillbakaspolat när du lämnade tillbaka den till Videoteket, den små flimmerstrecken som gjorde att kvaliten inte alltid var den bästa, (ah..) ljudet av kassettbandet när du puttade in den i spelaren och inte har har du väl glömt filmreklamsnuttarna och "Fler filmtips efter filmen".





     Så faktiskt... All respekt till DVD och Blue-ray absolut. M E N, den känslan av det enkla med VHS..Det är värt sin vikt i både Raider, Pogs och Jenka!




                                                                                       

Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0