Vegvecka

Har överlevt min förtsa dag som vegitarian, nu har jag bara sex dagar kvar av min all vegetarian week.
Tror att det kan funka det här! Lite nya infallsvinklar av matlagning, lite mera matlagning överhuvudtaget.
Men jag tror på att det kan vara nyttigt, framför allt för kroppen. Men that we will see. :) Jag är taggad iallafall



Ska sova nu eftersom det är jobbardag imorgon. tidigt tidigt .. Men hade det inte varit för det hade jag sett ett till avsnitt av Buffy och vampyrerna, säsong sju (sista säsongen). Men en dag imorgon också som man säger.


På tallriken idag: Ungsstekt (175 grader) delad aubergin med kornfärsfyllning och ost, med stekt squash, paprika och nå frön typ till.
                              
- Mättande visst, men ganska förutsägbart efter ett tag. Tror inte jag kommer göra det igen iofs, lite för mkt att göra innan och auberginen var inte helt och hållet min favoritgrönsak.
Maträtten får 2½ av 5.

---



Ingredienser.
Aubergine
Quornfärs
Rödlök
Paprika
Riven ost
Salt o peppar

He igång ugnen på 175 grader. Fräs quornfärsen. Dela auberginen på mitten och gröp ur fruktköttet. Hacka sen fruktköttet ganska grovt och fräs tillsammans med löken och paprikan. Krydda. Blanda i färsen när bitarna börjar få fin färg och dela sen upp i de tomma aubergineskalen.Strö över med riven ost och skjurs in i ugnen i 20 minuter.



Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0