Hairspray mot Hairspray

Nyss hemkommen från jobbet, ska sätta mig framför Hairspray filmen från 1988, alltså orginalet med Ricky Lake i rollen som Tracy Turnblad
Det är rätt intressant att kolla in de båda filmerna efter varandra. Det är mkt, och många, som kommer åt återkommer i filmen från 2007 med samma namn



Till exempel sitter Ricky Lake som en av talangjägarna
i publiken i den senare filmen







I mitt egna tycke är det mer fart och känsla i filmen från 2007
Personligen tycker jag Queen Lafita är bättre i rollen Motormouth Maybelle

Det är mer inriktat på musiken också i den senare filmen
I den från -88 är det mer om handlingen


Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0