När det är kallt och grått ute

Jag hade en period precis när jag började åka runt på dagisar och jobba då jag tänkte att

"Nu är det dags att börja dricka kaffe.
För det är sånt man ska göra nu när jag jobbar och inte längre går skola"


Och det började rätt bra. Jag kämpade i mig varje kopp. Först med lite mjölk i.. sen blev det mer och mer mjölk. När koppen började innehålla mer mjölk än kaffe började jag så smått inse att jag tycker inte om kaffe. Så, då var det sagt :) Men det är inte någon hemlighet egentligen.
Så jag övergick till teer som jag redan sen yngre ålder redan drack. Och det har jag hållt mig till.


En enda kaffesort kunde jag få i mig och det är nog det enda jag fortfarande kan klara av att dricka.
Moccachino. Kaffe med hälften chokladdryck. Gottgott!

 


 




Caffè latte med chokladsmak

6 cl expresso
2½ Norrmejerier Chokladmjölk

Häll expresso i glaset. Värm och skumma chokladmjölken och häll den i glaset.
Garnera med kakako




Nalle Puh

1 krm anis
1 dl vatten
1 tsk strösocker
6 cl expresso
1½ tsk honung
2 dl mjölk
Kakao



Sjud anis, vatten och socker i ca tio minuter till en syrup. Klicka ner hunung i en kopp. Brygg expresso och häll i. Tillsätt anissyrup. Värm och skumma mjölken och fyll upp. Garnerna med lite kakao


Recepten och bilderna kommer från Norrmejerier bok "Kaffe och mjölk" som finns i affärer nu. Fås vid köp av två mjölkliter. Vilket är ett lågt pris att betala för den här boken jag tycka.
Det finns väldigt många bra och varma tips för de kalla kvällar som är nu :)



Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0