Sakerna man ser allt för sällan



Kommer du ihåg skoltiden?
Kommer du ihåg skolgården?
Kommer du ihåg rasterna?
..
~ "Gogo's" ~
~ Bokmärken och Hockeykort ~
..
~ Dela upp bandylag med en hög av klubbor ~
~
Gunga, hopprep, kulor ~

Och "Pogs", absolut en av mina 
favorit bland "det som gäller"






Jobbade på en skola förra veckan och såg att pojkarna spelade Gogo's på rasterna därför jag började tänka på vad jag själv gjorde på rasterna när jag gick lågstadiet.
En riktigt nostalgitripp blev det dessutom när jag kom ihåg att jag själv spelat Gogo's på exakt samma skolgård, precis samma ställe som pojkarna nu spelade för fullt på.
Och nu pratar vi 12-13 år tillbaka i tiden.

Jag undrar jag vad barnen har gjort tiden mellan då och nu?


Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0