Fler Einstein-citat



"Lägg handen på en varm platta i en minut
och det känns som en timma. Sitt med en söt
flicka i en timma och det känns som en minut.
Det är relativitet"


"Det enda som stör min inlärning är min utbildning"

"Det kräva ett helt nytt sätt att tänka
för att lösa de problem vi skapat med det gamla
sättet att tänka"

"Det är mycket nedslående att leva i en tid där
det är lättare att spränga en atom än en fördom"


"Fantasi är viktigare än kunskap. Kunskapen är begränsad. Fantasin omgärdar världen"


"Gravitationen kan inte hållas ansvarig för att folk faller för varandra"


"Jag gillar tanken på att                       "Utbildning är det som finns
månen finns kvar även                         kvar efter att man glömt
när jag inte tittar på den"                      det man lärde sig i skolan"



ännu fler .. http://www.bijweb.com/citat/einstein_citat.htm

Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0