Hört på dagis - stora funderingar


Har inte upplevt detta men fått det återberättat för mig


Pojke sitter och funderat
medan han sitter på toan
Efter en liten stund säger han

"Jag önskar att alla kunde vara snälla"

"hm jasså, varför då?" - frågar pedagogen

"Så jag inte behöver slå på dem"


Hm.. jag tror det finns en logisk tanke där inne någonstans
eller?
Fast om alla var snälla,
så skulle ingen vilja slå på någon annan

Tycker att det är intressant på det sättet
att om det varit en annan pojke som sagt
"jag önskar att alla vore snälla, så de slutar slå mig"
hade vår reaktion blivit att det är synd om pojken
(vilket det definitivt är!)
Den här pojken får oss att se det från en annan vinkel
Han har gjort en upptäckt.

Kommentarer

♣ Skriv dina tankar här ♣

♣ Mitt namn:
Kom ihåg mig?

♣ E-postadress: (publiceras ej)

♣ URL/Bloggadress:

♣ Min tanke:

Trackback
RSS 2.0